Gryffindor - 2012-05-07 15:20:02

ZAKLĘCIA NIEWYBACZALNE(Nazywaja sie tak,poniewaz uzycie ich jest karane w najsrozszy sposob wg czarodziejskiego prawa- dozywotni pobyt w wiezieniu dla czarodziei, Azkabanie)
Avada Kedavra , Crucio, Imperio

ZAKLĘCIA OPCM-U (Tych zaklec uzyjemy, aby przeciwstawic sie wrogim wplywom, akcentujac tutaj stworzenia czarnomagiczne)
np.Arania Exumei, Immobillus, Conjunctivitis

ZAKLĘCIA STAŁE (Tych zaklec jest najwiecej, sa one znane od wiekow, przystepne, kazdy powinien je znac. Rzucamy je na jakiś przedmiot, który ma wykonać daną czynność)
np. Mieszaj! Prasuj! Pakuj!   

ZAKLĘCIA POMOCNE(te zaklecia sprawiaja, ze mozemy sobie uprosic zycie w miare mozliwosci.
np. Lumos, Filipendo

ZAKLĘCIA WALECZNE(Tych zaklec uzyjemy, by zadac przeciwnikowi ofensywe w pojedynku. Oczywiscie znajda sie tez tutaj zaklecia, ktore pelnia role defensywy.)
np. Protego, Diminuendo

ZAKLĘCIA CZARNOMAGICZNE(Zaklęcia te są zakazane, powodują negatywne skutki, tu, ból cielesny, ale nie tylko)
np. Morsmorde, Sectumsempra

ZAKLĘCIA OCHRONNE(Zaklęcia ochronne, to zaklęcia, które mają na celu zapewnić bezpieczeństwo danemu obiektowi)
np. Mythal, Salvio Hexia

ZAKLĘCIA TRANSMUTACYJNE(Celem zaklęć transmutacyjnych w ogólnym stopniu jest zamiana czegoś w coś innego)
np. Piertotum Locomotor, Feraverto

ZAKLĘCIA PRADAWNE(Zaklęcia te są bardzo potężne, ale już nie stosowany, ponieważ z biegiem czasu, wyszły z użycia)
lista:
Mythal
Mortaddin
Nigtycryt
Zeiutmy
Bloodblons
Eure
Vindex
Mortifera Somnus
Bernicovius
Rakhyll     

PRZECIWZAKLĘCIA(przeciwzaklecia - zaklecia o skutku odwrotnym do danego, cofajace, cofaja skutku zaklec pomocnych, uzdrawiajace - udzielaja pierwszej pomocyub przywracaja pierwotny, optymalny stan naszego ciala)
np. gdy wisimy do gory nogami (Levicorpus) musimy jakos zejsc na grunt, bo to jest tak naprawde nasz normalny stan, dwunozny chod - Liberacorpus

ZA TYDZIEŃ KARTKÓWKA!

www.neverland.pun.pl www.shahrukh-juhi.pun.pl www.lopteam.pun.pl www.falubazogame.pun.pl www.starastarego.pun.pl